Vitamina C un nutrient esențial

Vitamina C un nutrient esențial

Vitamina C, un nutrient esențial pentru sănătatea noastră

Vitamina C este un nutrient esențial pentru sănătatea noastră. Una dintre cele mai bune modalități de a o obține, este prin consumul de alimente bogate în aceasta.

Vitamina C joacă un rol important în multe dintre procesele din organism, inclusiv în formarea colagenului pentru piele, oase și cartilaje sănătoase, în întărirea sistemului imunitar și în absorbția fierului din alimente. De asemenea, vitamina C ajută la protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ și ajută la întârzierea îmbătrânirii.

Puteți achiziționa Propolis + Vitamina C, sub formă de capsule, de aici.

Consumul de alimente bogate în vitamina C, este o modalitate sigură și eficientă de a obține cantitatea necesară de nutrienți. Fructele și legumele sunt surse excelente de vitamina C, în special citricele, kiwi, broccoli, varza și ardeiul gras.

Alimentele bogate în vitamina C și din care se poate asimila aceasta sunt:

  • Citricele: portocalele, grepfrutul, lămâile și mandarinele sunt toate surse excelente de vitamina C.
  • Kiwi: acest fruct mic și dulce este o sursă bogată de vitamina C, cu o cantitate mai mare decât într-o portocală medie.
  • Broccoli: 100 de grame de broccoli proaspăt conțin aproximativ 81 de miligrame de vitamina C, adică aproximativ o treime din necesarul zilnic recomandat.
  • Varza: 100 de grame de varză conțin aproximativ 50 de miligrame de vitamina C, ceea ce reprezintă aproximativ jumătate din necesarul zilnic recomandat.
  • Ardeiul gras: un ardei gras conține aproximativ 95 de miligrame de vitamina C, adică aproape tot necesarul zilnic recomandat.

Alimentele precum spanacul, cartofii dulci, ardeiul roșu, ananasul și roșiile sunt și ele surse bune de vitamina C. O dietă echilibrată și variată, poate asigura necesarul zilnic de vitamina C al organismului.

Este important, să nu se exagereze cu consumul de suplimente de vitamina C, deoarece acestea pot avea efecte adverse, administrate în exces.

Citește și: Importanța vitaminei B și preluarea sa din surse naturale

Vitamina C este un nutrient esențial pentru sănătatea noastră. Obținerea sa din surse naturale, precum fructele și legumele, este o modalitate sigură și eficientă de a ne asigura necesarul zilnic. O dietă echilibrată și variată poate contribui la o sănătate optimă și la prevenirea bolilor.

Vitamina C este un nutrient important. Aceasta este contraindicată doar în cazurile în care, se administrează deja un supliment sau un medicament care conține această vitamină. Dacă luați deja un astfel de medicament, este important să discutați cu medicul dumneavoastră, înainte de a lua orice supliment adițional.

În general, majoritatea oamenilor pot obține cantitatea necesară de vitamina C din alimentele pe care le consumăm zilnic.

Dacă suferiți de anemie sau aveți o afecțiune ce poate afecta absorbția nutrienților din alimente, medicul dumneavoastră poate recomanda administrarea unui supliment cu vitamina C.

Puteți achiziționa Imunogrip Plus Zinc și Vitamina C 50ml, de aici.

Surse:

  1. “Vitamin C: Sources & Benefits” – Cleveland Clinic – https://my.clevelandclinic.org/health
  2. “Vitamin C” – National Institutes of Health, Office of Dietary Supplements – https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminC-HealthProfessional/
  3. “Vitamin C” – Mayo Clinic – https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements-vitamin-c/art-20363932
  4. “Vitamin C: Benefits, Side Effects, and Dosage” – Healthline – https://www.healthline.com/nutrition/vitamin-c-benefits

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *