Vitamina C: beneficii pentru sănătate

Vitamina C și beneficiile pentru sănătate

Vitamina C și beneficiile pentru sănătate

Vitamina C, cunoscută și sub numele de acid ascorbic, este o vitamină esențială care joacă un rol important în menținerea sănătății organismului nostru. Ea ajuta la formarea colagenului, o proteină importantă pentru piele, vase de sânge, oase și cartilaje, la întărirea sistemului imunitar și la absorbția fierului din alimente.

Deficitul de vitamina C poate duce la afecțiuni precum scorbut, o boală care afectează pielea, gingiile și oasele. Totodată, un nivel scăzut de vitamina C poate fi asociat cu un risc crescut de apariție a bolilor de inimă și a unor tipuri de cancer.

Cu toate acestea, este important de menționat că, supradozarea cu vitamina C poate duce la afecțiuni digestive, cum ar fi: greață, vărsături și diaree. De aceea, este important să urmați recomandările medicului în ceea ce privește doza de vitamina C adecvată pentru dumneavoastră.

Citește și: De ce avem nevoie de vitamina D și cum o putem obține

În general, se recomandă ca la adulții să se administreze între 75 și 90 mg de vitamina C pe zi. Copiii au nevoie de mai puțină vitamina C, iar necesarul poate varia în funcție de vârstă și greutate.

Puteți achiziționa Apiphen Api vitamina C naturala, de aici.

Alimentele care conțin vitamina C includ fructele și legumele proaspete, ca: citricele, ardeiul gras, broccoli, spanacul și fructele de pădure. Puteți obține vitamina C și din suplimente alimentare, care pot fi recomandate de medic.

Alte alimente care conțin vitamina C sunt:

  • Piersici, avocado, kiwi, ananas, mango, papaya, caise, struguri, mere
  • Varză, varză de Bruxelles, varză roșie, varză kale, varză chinezească
  • Ardei gras, ardei iute, ardei roșu, ardei verde, ardei galben
  • Broccoli, conopidă
  • Fasole verde, fasole albă, fasole roșie, fasole mung, fasole neagră
  • Cartofi, morcovi, rădăcinoase
  • Spanac

Este important să rețineți că, fructele și legumele proaspete sunt cele mai bune surse de vitamina C, deoarece aceasta se degradează rapid după ce alimentele sunt gătite. Consumul de fructe și legume proaspete, poate fi o modalitate eficientă de a obține cantitatea necesară de vitamina C. În mod normal, acestea conțin mai multe vitamine și minerale decât suplimentele alimentare.

În general, vitamina C este considerată sigură pentru majoritatea oamenilor atunci când este administrată în dozele recomandate. Cu toate acestea, există persoane ce pot avea intoleranță sau alergie la vitamina C, sau la unul dintre ingredientele suplimentelor alimentare care o conțin. De asemenea, persoanele cu anumite afecțiuni medicale, pot fi mai sensibile la vitamina C sau necesită doze mai mici.

Puteți achiziționa ser cu vitamina C, de aici.

Persoanele care suferă de hemocromatoză (o boală care implică acumularea excesivă de fier în organism) trebuie să evite suplimentele de vitamina C, deoarece acestea pot crește absorbția fierului din alimente. De asemenea, persoanele care suferă de boli renale sau au o funcție renală afectată trebuie să evite suplimentele de vitamina C, acestea putând cauza probleme renale.

În cazul în care sunteți diagnosticat cu orice tip de afecțiune medicală sau dacă luați medicamente, este important să discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a lua suplimente de vitamina C sau de a schimba dieta pentru a obține mai multă vitamina C. Acest lucru vă va ajuta să evitați posibilele reacţii adverse sau interacţiunile medicamentoase.

Puteţi achiziţiona Vitamina C 1000mg, cu D3 2000 UI si Zinc, sub formă de capsule, de aici.

Surse:

  1. “Vitamin C” – National Institutes of Health, Office of Dietary Supplements – https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminC-Consumer/
  2. “Vitamin C: Fact Sheet for Health Professionals” – National Institutes of Health, Office of Dietary Supplements – https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminC-HealthProfessional/
  3. “Vitamin C” – Mayo Clinic – https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements-vitamin-c/art-20363932
  4. “Vitamin C: Benefits, Side Effects, and Dosage” – Healthline – https://www.healthline.com/nutrition/vitamin-c-benefits

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *