Ciupercile, sursa delicioasă de nutrienţi

Ciupercile, sursa delicioasă de nutrienţi

Ciupercile sunt un ingredient versatil și delicios, ce a fost cultivat și consumat de oameni din toate colturile lumii, de mii de ani. Acestea sunt o sursă importantă de proteine, vitamine și minerale. Ele au fost utilizate în medicina tradiționala, pentru tratarea a diferite afecțiuni de sănătate.

Ciupercile sunt o sursă importantă de proteine vegetale, esențiale pentru o dieta echilibrată. Ele sunt, de asemenea, o sursă bogată de vitamine, cum ar fi vitamina B, vitamina D, vitamina C, vitamina K, vitamina E și vitamina A. Ciupercile sunt și o sursă importantă de minerale, ca: potasiu, fosfor, magneziu, calciu, fier și zinc.

Unul dintre beneficiile cele mai importante ale consumului de ciuperci este faptul că, sunt o sursă puternică de antioxidanți. Acești compuși ajută la protejarea celulelor din organism împotriva daunei oxidative cauzate de radicalii liberi, implicați în apariția cancerului și a altor boli cronice.

Ciupercile sunt și o sursă importantă de polizaharide, cum ar fi beta-glucani. Beta-glucanii au proprietăți imunomodulatoare și antiinflamatorii, putând ajuta la îmbunătățirea sistemului imunitar, la prevenirea infecțiilor și la reducerea inflamației cronice. Consumul regulat de ciuperci poate contribui la menținerea unei sănătăți generale bune și poate ajuta la prevenirea unor boli cronice.

Ciupercile sunt o sursă puternică de ergosterol, un compus care se convertește în vitamina D, atunci când este expus la lumina soarelui, sau la lumină artificială. Această vitamină este esențiala pentru menținerea sănătății oaselor și a dinților și poate ajuta la prevenirea bolilor de inima și a cancerului.

Citește și: Mazărea, un superaliment subestimat, cu beneficii uimitoare pentru sănătate

Beneficii pentru sănătate atribuite consumului de ciuperci

  • Ciupercile au proprietăți anti-cancer. Unii studii au arătat că ciupercile, mai ales cele din specia Agaricus Blazei, sunt eficiente în reducerea riscului de cancer la prostată, sân, colon și stomac.
  • Ciupercile sunt eficiente în prevenirea bolilor cardiovasculare. Ciupercile sunt bogate în compuși numiți statine, care pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol și a tensiunii arteriale, ambele fiind factori de risc pentru bolile cardiovasculare.
  • Ciupercile pot ajuta la pierderea în greutate. Ciupercile sunt sărace în calorii și grăsimi, dar sunt bogate în proteine și fibre, ceea ce te poate face să te simți sătul, mai mult timp.
  • Ciupercile sunt eficiente în îmbunătățirea sănătății mentale. Unele studii au arătat că, ciupercile pot ajuta la reducerea simptomelor legate de anxietate și depresie.
  • Ciupercile pot ajuta la prevenirea infecțiilor fungice. Ciupercile conțin compuși numiți polizaharide, care au proprietăți antifungice și pot ajuta la prevenirea infecțiilor fungice, cum ar fi candidoza.

Surse:

  1. “Health benefits of mushrooms”, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/white-mushroom-nutrition
  2. “Edible mushrooms: Improving human health and promoting quality life”, International Journal of Microbiology: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4320875/
  3. “Mushrooms: A rich source of the antioxidants ergothioneine and glutathione”, Food Chemistry: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S030881461730691X

Pe site-ul nostru, găsiți o varietate de rețete pentru integrarea ciupercilor în dieta dumneavoastră:

Tocăniță de ciuperci, rețetă

Supă cremă de ciuperci, rețetă

Pilaf de conopidă cu ciuperci și nuci

Salată de ciuperci cu maioneză, rețetă

Mușchi de porc cu ciuperci, rețetă

Risotto cu ciuperci, rețetă

Ciuperci cu brânză la cuptor, rețetă

Ciupercile sote, secretul unei mese rapide și delicioase

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *